Algemene gezondheidsvoordelen van fruit

Algemene gezondheidsvoordelen van fruit (1)

Is er iets beters dan fruit?

Het is zo lekker, het is goed voor je, en het is gewoon zo veelzijdig. Je kunt het vers eten, gedroogd, bevroren, of gebakken in een taart. Het kan een snack op zichzelf zijn of het middelpunt van een dessert. Je kunt het zelfs drinken! En welk ander voedsel is zo kleurrijk?

Maar wat zijn nu precies de gezondheidsvoordelen van al dat fruit? Hier zijn zeven manieren waarop het eten van fruit goed is voor je lichaam:

1. Fruit houdt je gehydrateerd. Al dat water in die appel of handvol bosbessen betekent dat je niet alleen een heerlijke traktatie krijgt wanneer je fruit eet – je vult je lichaam ook aan met broodnodige vloeistoffen.

2. Fruit helpt je gewicht te verliezen. Fruit bevat weinig calorieën en veel vezels en water, wat betekent dat het je een vol gevoel geeft terwijl het je lichaam voedt met voedingsstoffen en vitaminen zoals vitamine C. Dat maakt het een geweldig alternatief voor calorierijke snacks zoals snoep of chips als je bezig bent met afvallen.

3. Fruit houdt je hart gezond. De vitaminen en mineralen in fruit helpen bij het verlagen van hoge bloeddruk en cholesterol – twee risicofactoren voor hartaandoeningen – terwijl de vezels in fruit helpen bij het verminderen van ontstekingen en obesitas, die extra risicofactoren zijn.

Meer feitjes & weetjes

Laat een reactie achter

Scroll naar top