Black Friday Sale

10% korting op het gehele assortiment

Gebruik de kortingscode: BFRIDAY21

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag een vraag over onze levertijden, versheidsgarantie, bepaalde vruchten of iets anders?
Op deze pagina staan een aantal vragen die wij alvast voor je hebben beantwoord. 

Heb je een andere vraag of kom je er niet helemaal uit? 
Stuur ons dan een mailtje naar: info@fruituitzuid.nl of gebruik ons contactformulier.

Dit verschilt natuurlijk per product. Bepaald exotisch fruit kan je maar een paar dagen bewaren terwijl sommige 1 of meerdere weken goed kunnen blijven. Bij de productinformatie beschrijven wij hoe je de producten het beste kan bewaren en hoelang ze over het algemeen houdbaar blijven.

De meeste producten zijn eetrijp. Er zijn producten die soms nog even een paar dagen moeten rijpen, voor de ultieme smaak. 

De zuurzakpulp in zak en de shots hebben een THT-datum en kunnen langer houdbaar zijn.

Wij bestellen op bestelling bij onze leverancier. Om die reden ontvang jij 100% vers exotisch fruit. Mensen blijven mensen en fruit blijft fruit daarom kunnen wij niet garanderen dat er nooit een fout wordt gemaakt en/of dat het fruit niet vers bij je aankomt. 

Wij vinden het super belangrijk dat jij 100% vers & lekker fruit ontvangt.

Zo niet? Stuur een foto of video met duidelijk beeld van de desbetreffende schade en/of bedorven fruit. Mail naar: info@fruituitzuid.nl of gebruik het klachtenformulier.

Wij zorgen dat het goedkomt!

Lees hier meer over de versheidsgarantie

Je kunt vóór woensdag ochtend 12:00 mailen met het verzoek om je bestelling te wijzigen of te annuleren. Stuur een mail naar info@fruituitzuid.nl of gebruik eventueel het contactformulier. Vermeld hierbij je bestelnummer en geef aan wat er gewijzigd moet worden en/of wat er moet worden geannuleerd. 

Aangezien wij geen magazijn/voorraad in eigen beheer hebben kunnen wij niet dagelijks leveren… Zodoende hebben wij besloten om vaste verzenddagen in te voeren. Zodat jij vers exotisch fruit ontvangt en wij voedselverspilling kunnen verminderen. Zodra de inkomende orders stijgen kunnen wij flexibeler worden in het verzenden van jouw bestelling! 

De vaste verzenddagen zijn momenteel op donderdag & vrijdag

Lees hier meer over de verzenddagen en hoe wij dit doen. 

Wanneer je bestelling geplaatst is ontvang je een bevestigingsmail. Zodra wij je bestellen op donderdag of vrijdag verzenden, ontvang je een mail dat je pakketje bij PostNL is aangekomen en de track & trace code. 

Lees hier over onze verzenddagen. 

Je hebt het recht je bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren, mits de verzegeling niet verbroken is.

Dit recht geldt niet voor versproducten & beperkt houdbare producten, producten die kunnen bedreven binnen de 14 dagen. Deze producten zijn uitgesloten voor herroepingsrecht en kan je dus geen beroep op doen. Dit geldt voor bijna alle producten die je kan kopen op de site. Je aankoop is hiermee na betaling definitief. 

Wat doet wel mee?

Producten die niet binnen 14 dagen kunnen bedreven, denk aan: non-food, shots, guanabana pulp in zak (als de THT-datum buiten de 14 dagen ligt). Deze doen gelden wel voor herroepingsrecht, als het aankoopbedrag boven de €50 (incl. btw) ligt. 

Helaas accepteren wij geen retouren.. m.u.v. dranken & non- food 

Zie > Herroepingsrecht

Wij bieden wel een 24-uur versheidsgarantie. Lees hier meer daarover.